woensdag 18 januari 2012

Een kunstenaar op school? TEASER, deel 2

Dinsdag werd de kader aangevuld met het 2de deel van de teaser.  Het werk van Hans Eijkelboom, met zijn naam en foto erbij.  De kinderen kregen de uitdaging na te denken over de gelijkenissen en de verschillen in de foto met de kinderen. Ze werden uitgenodigd hun bevindingen neer te pennen.   Ik dacht dat ik de vraag duidelijk gesteld had, maar veel kinderen vergeleken de 2 foto's.  Dat vond ik persoonlijk niet erg, ze hebben dan toch al eens goed gekeken naar de beelden en zijn ermee aan de slag gegaan.  Ik heb de teaser en de opdracht in de klas wel eens besproken en een aantal van mijn kindjes hebben daarna hun hersenspinsels ook nog genoteerd.
Morgen zal ik een aantal van deze bevindingen fotograferen en posten. 




In de leraarskamer plaatsten we een collage van de collega's met Hans ertussen, zijn gezicht in het groen gekleurd. Onder de collage staat een QR code.  Als je die scant kwamen de collega's op een site met wat uitleg over Hans Eijkelboom.  Zeer binnenkort lanceren we de vraag wie mee wil nadenken over deze kunstenaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten