woensdag 23 november 2011

Master T vertelt...

Na een hele hoop indrukken en inspirerende sessies hebben we niet stilgezeten. 
De klas is ondertussen vol van muzo en kan niet wachten om niet meer te knutselen.

Les taal rond het afleiden van de inhoud van een boek a.d.h.v. titel en de kaft.  De les was gebaseerd op een luisterverhaal waarin de dochter niet akkoord was dat moeder als beroep 'heks' gekozen had. Dochterlief vond het een ronduit belachelijk idee.
Na deze les kwam ik hierop terug door de dochter te laten opstaan met haar stiftenneus. Moeder had een foutje gemaakt bij het maken van het 'ik-zie-mijn-toets-van-Frans-niet-meer-zitten-en-wou-dat-ik-door-alles-één-keer-te-lezen-het-voor-altijd-kon-onthouden-drankje.  Na een uitgebreide experimenteer fase met haar stiftenneus vond ze toch dat ze haar moeder moest overtuigen een ander beroep te kiezen.  Ze zou het hele gezin (vader en 2 broers) inschakelen om subtiel allerhande beroepen te gaan uitbeelden voor moeders neus om haar te inspireren en toch van gedacht te veranderen. Moeder had het spelletje snel door en besloot hen telkens ze weer een poging ondernamen te bevriezen met haar bevriestoetertje.  Dat gebruikte ze wel meer als de hond niet in bad wou en de achtervolging toch lang genoeg geduurd had.

Eerst kregen de kinderen dus een beroep om per 4 uit te beelden.  Daarna kozen ze zelf nog eentje. Alles werd besproken en je zag duidelijk een verschil in het tableau.  Er werd meer gelet op mimiek, houding, inleving.

Het was waarlijk een plezier voor elkeen. Foto's volgen nog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten